Ugrás a fő tartalomra

Hát ti kinek mondotok engem?


Többek között a Márk evangéliumában található ez a mondat (Márk 8:29), és nemrég az egyik napi Ige volt. Először nem értettem, hogy miért parancsolja meg Jézus, hogy senkinek se beszéljenek őróla. Aztán eszembe jutott, hogy a legtöbb tanítvány még Krisztusnak se mondta volna, hanem inkább prófétának, rabbinak, tanítónak, akivel jó lenni, meg neki láthatólag hatalma van csodákat tesz. Péter Krisztus tudata, megváltó képe milyen lehetett. Valószínűleg szívből szól, amikor ezt kijelenti, biztos benne, hogy Jézus akire mindenki várt, akiről a próféták szóltak. De azt várta, hogy majd a Király mellett lehet annak földi trónján, mikor mindenki meghajlik előtte. Erre a csodára vár akkor is ott a főpap udvarán, de csak a saját csalódása miatt válik tagadóvá, mert ezt a Jézust nem ismeri. Neki csak úgy jó ha Jézus teszi a csodákat, rendbe teszi az életemet - csakis amikor nagy bajban vagyok, szükséget látok - viszont nem akarja meglátni az igazi Messiást, aki életét adja értünk. Nos, ezért nem akarja, hogy róla bizonyságot tegyen az ilyen tanítvány. Ismerni Jézust, mint egyedüli megoldást, életünkre. Sokszor elmondjuk, hogy a lottó főnyeremény egyből megváltoztatna mindent, megoldaná az életünket. Pedig a bűneinket, saját elrontott életünket, természetünket nem tudjuk megváltoztatni. Ez egyedül Jézus tanítványságában válhat életünk valóságává. Ahol valóban Ő a király, Ő irányíthat, Ő a megváltónk, Ő a mindenünk, vele van tele a gondolatunk és a mindennapunk.
Te kinek mondod Jézust az emberek előtt?

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Nagymama emlékére

Vasárnap meghalt Nagymama. Gyermekeinknek csak egyszerűen "dédi". Elaludt, úgy ment át abba az országba, ahol nincs többé könny és gyász, fájdalom, vagy jajkiáltás. Ilyenkor számtalan okos dolgot szoktak mondani, visszaemlékeznek az életútra, amit itt a Földön bejárt. De 95 évet bejárni sem egyszerű! Mindebből pedig mit is láthatunk mi gyerekek? Néhány együtt töltött év, roppant kevés, mégis elég a példa okán! Hogy mi fémjelzi leginkább az ember életét nehéz megmondani. De ő képes volt az életét a családjának szentelni, hűséges társul szegődni férje mellé. Kálmán bácsi1935-ben a Balaton mellett nyaralva ismerte meg Kádár Lajos nagykanizsai lelkész Erzsébet leányát, dédit, akit 1937 augusztusában vett feleségül Pesten, a Kálvin téri templomban. Egész életében, munkájában segítője és támasza volt, ő mindketten pedagógusként mentek nyugdíjba. Négy leányt neveltek fel, akik a matematika és a vegyészet területén szereztek diplomát. Ennyi a száraz tények talaján. De az arc derűje,

Túrmezei Erzsébet: Ámon, az ács

Számomra az egyik legkedvesebb húsvéti vers Ámon az ács címmel Túrmezei Erzsébet verse. Megkísérlem úgy interpretálni számotokra, hogy érthető legyen. Gondolkozzunk el együtt rajta, hiszen azt a keresztet, ami durva és nehéz én is ácsoltam, nekem is készült. Keresési eredmények Internetes találatok Túrmezei Erzsébet: Ámon, az ács Két szálfát hoztak Ámon udvarára és szólt a főpap: „Ámon, jól figyelj: Kereszt legyen. Ne félj! Meglesz az ára. Durva, nehéz… Ne faragj rajt' sokat. Sürgős.” És Ámon munkához fogott. Fejszecsapások hullottak a fára. Akkor hajnalodott. Felkelt az asszony is, a gyermek is. „Édesapám, milyen két furcsa fa. Mi lesz belőle?” „Eriggy Salomé, ne is kérdezd!”– döbben föl az apa Kis Salomé vidáman elszalad. Milyen erős a nemrég béna láb! De jó is volt Jézushoz vinni őt, követve szívük halk sugallatát. Csodálatos volt az a pillanat! Ámon dolgozik. Készül a kereszt. Nehéz a szíve. Ki is hordja majd? Valami gyilkos, lator, lázadó ny

Ábrahám alkuja

Talán sokak előtt ismert a történet, hogy miután Ábrahám megtudja, hogy Sodoma városa ítélet előtt áll, megkísérel Istennel beszélni (Mózes I. 18:16-). Ez nem egy szokványos arab vagy zsidó alku, ahol a két fél kölcsönösen enged, majd pedig megállnak a számukra kedvező árnál. Ugyanis egy irányba haladnak mindketten. Ábrahámot magát is meglepheti, hogy a haragvó, mindenható Úr milyen könnyedén enged a beszélgetésükben. Ez csak egyféleképpen lehet, ha Isten mindenféle módon meg akarja menteni az ott élő embereket. Azokat, akik szinte kérkednek is bűneikkel, "bátran" vállalják másságukat, nincs előttük értéke a családi közösségnek, megtesznek mindent a pénzért, amáért, nem éreznek lelkiismeret furdalást, ha ölniük kell. Persze ez kissé általános, és mi ugye nem is vagyunk ilyenek. Azok biztos megérdemelték a sorsukat. De Isten sem azokról, sem pedig rólunk nem így gondolkodik. Tíz igaz emberért is megkönyörül a városon. És ekkor Ábrahám abba hagyja z alkudozást, hiszen mégiscsak